رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: اختصاص تسهیلات اشتغال برای معتادان بهبودیافته از خدمات دولت است و جامعه هدف را بعد از گذشت یک سال از بهبودی کامل و به شرط داشتن گواهی فنی و حرفه‌ای یا پروانه کسب به بانک‌ها معرفی می‌کنیم.

ترک اعتیاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریبرز خورشیدی اظهار کرد:برای تخصیص تسهیلات اشتغال برای معتادان بهبود یافته، در سال ۹۸ به ۲۰ متقاضی در کل ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: در سال ۹۷ نیز به ۱۵ معتاد بهبود یافته کهش رایط کسب و کار داشتند، تسهیلات اشتغال اختصاص داده بودیم و سال ۹۹ نیز ۲۰ تقاضا یا پرونده برای دریافت این تسهیلات در دست رسیدگی است.

خورشیدی ناآگاهی به حقوق فردی و اجتماعی و عجز در تصمیم‌گیری در برخورد با بن بست‌ها و مشکلات را از دلایل گرایش جوانان به مواد مخدر دانست و بر توسعه آموزش همگانی، مقابله با قلیانسراها، اهمیت دادن به ساعات دروس دینی، ادبیات و ورزش در مدارس تاکید کرد.

رئیس اداره بهزیستی آستارا در غرب استان گیلان ادامه داد: مشغول نبودن قشر جوان با کار یا تفریحات سالم، زمینه‌ساز گرایش به موادمخدر است و در این شهرستان باید از ظرفیت‌های بخش‌های ورزشی و گردشگری، برای پرکردن اوقات فراغت جوانان استفاده شود.

خورشیدی گفت: بیکاری و اعتیاد منجر به طلاق زوجین و آسیب‌های اجتماعی می‌شود و برای مقابله جدی با موادمخدر در جامعه، باید خانواده‌ها و دستگاه‌های اداری احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

او از وجود ۳ کمپ ترک اعتیاد در شهرستان آستارا و سم‌زدایی و بهبود ۵۳۸ معتاد در این کمپ‌ها طی سال ۹۸ خبر داد.

کد خبر 523878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha